Liptovský Mikuláš
  • Polsky
  • English
  • Slovensky
  • Liptovský Mikuláš - erb mesta
    Pohľady z mesta Liptovsky Mikulas

    Oznamy

    Vážení občania,
    v tejto časti webovej stránky nájdete informácie o dianí v meste , tlačové správy, všeobecné informácie z mestského úradu a informácie o verejnom obstarávaní.



    Typ správy:

    Poslanci podporili petíciu za modernizáciu železnice vrátane výstavby mosta cez rieku Váh

    19.09.2016
    Vyše tisíc ľudí využilo svoje petičné právo a podpísalo petíciu za modernizáciu železničnej trate v úseku Paludza - Liptovský Hrádok vrátane výstavby mosta cez rieku Váh. Poslanci vypočuli hlasy 1159 ľudí a rozhodli vyhovieť petícii v plnom rozsahu. 
    „Projekt modernizácie železničnej trate rieši zvýšenie prevádzkovej rýchlosti a tým aj skrátenie jazdnej doby prepravy prostredníctvom možnej 160 kilometrovej rýchlosti. Územný plán mesta už niekoľko desiatok rokov zahŕňal i možnosť predĺžiť Belopotockého ulicu mostom cez rieku Váh a tým vytiahnuť dopravu mimo centra mesta, teraz je to možné a neboli by sme radi, keby sa takýto 600 miliónový projekt zmaril kvôli aktivistom, ktorí sa o to z politických dôvodov snažia, preto sme zorganizovali petíciu,“ vysvetlil hovorca petičného výboru Peter Vrlík. Podľa rokovaní so zástupcami Železníc SR by všetky aktivity týkajúce sa zmien v projekte mohli ohroziť samotný projekt. Mestskí poslanci odporučili primátorovi, aby zabezpečil realizáciu potrebných krokov na naplnenie predmetu petície. 
    Plánovaná prekládka železničnej trate Liptovský Mikuláš – Poprad vstupuje do mesta po južnej strane diaľnice, od výhybne Paludza pri Dechtároch, ponad cintorín v Palúdzke. Prechádzať bude popod kruhový objazd, za diaľnicou nad umelým kanálom by mala byť železničná stanica s terminálmi. Vďaka skráteniu jazdnej doby prepravy prostredníctvom možnej 160 kilometrovej rýchlosti je predpoklad, že sa zvýši záujem využívať železničnú miesto kamiónovej prepravy. Táto rekonštrukcia však predpokladá odľahčenie cestnej siete aj v rámci mikulášskeho okresu. Podľa slov primátora Blcháča by sa malo uľaviť od hustej premávky aj Paludžanom. „V Demänovej je naplánované vybudovanie súbežnej komunikácie popri preloženej železnici. Mesto dalo v roku 2009 urobiť štúdiu na prepojenie Andíc, Beníc a tejto novej cesty. Výsledkom by bolo odľahčenie celej dopravnej situácie na ceste E18, ktorá ide mestom až do Stošíc. Najviac sa odľahčí cestná doprava v Palúdzke, lebo tá dnes trpí aj z hľadiska pribúdajúcich motorizovaných obyvateľov.“ 
    Modernizácia štreky na úseku Žilina – Košice je podľa investora, generálneho projektanta stavby aj súčasného vedenia liptovskomikulášskej radnice historickou príležitosťou aj pre Liptovský Mikuláš, ktorá sa už nemusí opakovať. Po tichšej a bezpečnejšej trati by mali vlaky v úseku Žilina – Košice cez prekládku v Liptovskom Mikuláši – Liptovskom Hrádku premávať od roku 2020. Finančné prostriedky bude investor čerpať z Európskej únie, len do prekládky trate pri Liptovskom Mikuláši sa predpokladá investícia vo výške 600 miliónov eur bez dane.
     

    Krok späť naspäť

    Oznamy

    Typ správy:

    Poslanci podporili petíciu za modernizáciu železnice vrátane výstavby mosta cez rieku Váh

    19.09.2016
    Vyše tisíc ľudí využilo svoje petičné právo a podpísalo petíciu za modernizáciu železničnej trate v úseku Paludza - Liptovský Hrádok vrátane výstavby mosta cez rieku Váh. Poslanci vypočuli hlasy 1159 ľudí a rozhodli vyhovieť petícii v plnom rozsahu. 
    „Projekt modernizácie železničnej trate rieši zvýšenie prevádzkovej rýchlosti a tým aj skrátenie jazdnej doby prepravy prostredníctvom možnej 160 kilometrovej rýchlosti. Územný plán mesta už niekoľko desiatok rokov zahŕňal i možnosť predĺžiť Belopotockého ulicu mostom cez rieku Váh a tým vytiahnuť dopravu mimo centra mesta, teraz je to možné a neboli by sme radi, keby sa takýto 600 miliónový projekt zmaril kvôli aktivistom, ktorí sa o to z politických dôvodov snažia, preto sme zorganizovali petíciu,“ vysvetlil hovorca petičného výboru Peter Vrlík. Podľa rokovaní so zástupcami Železníc SR by všetky aktivity týkajúce sa zmien v projekte mohli ohroziť samotný projekt. Mestskí poslanci odporučili primátorovi, aby zabezpečil realizáciu potrebných krokov na naplnenie predmetu petície. 
    Plánovaná prekládka železničnej trate Liptovský Mikuláš – Poprad vstupuje do mesta po južnej strane diaľnice, od výhybne Paludza pri Dechtároch, ponad cintorín v Palúdzke. Prechádzať bude popod kruhový objazd, za diaľnicou nad umelým kanálom by mala byť železničná stanica s terminálmi. Vďaka skráteniu jazdnej doby prepravy prostredníctvom možnej 160 kilometrovej rýchlosti je predpoklad, že sa zvýši záujem využívať železničnú miesto kamiónovej prepravy. Táto rekonštrukcia však predpokladá odľahčenie cestnej siete aj v rámci mikulášskeho okresu. Podľa slov primátora Blcháča by sa malo uľaviť od hustej premávky aj Paludžanom. „V Demänovej je naplánované vybudovanie súbežnej komunikácie popri preloženej železnici. Mesto dalo v roku 2009 urobiť štúdiu na prepojenie Andíc, Beníc a tejto novej cesty. Výsledkom by bolo odľahčenie celej dopravnej situácie na ceste E18, ktorá ide mestom až do Stošíc. Najviac sa odľahčí cestná doprava v Palúdzke, lebo tá dnes trpí aj z hľadiska pribúdajúcich motorizovaných obyvateľov.“ 
    Modernizácia štreky na úseku Žilina – Košice je podľa investora, generálneho projektanta stavby aj súčasného vedenia liptovskomikulášskej radnice historickou príležitosťou aj pre Liptovský Mikuláš, ktorá sa už nemusí opakovať. Po tichšej a bezpečnejšej trati by mali vlaky v úseku Žilina – Košice cez prekládku v Liptovskom Mikuláši – Liptovskom Hrádku premávať od roku 2020. Finančné prostriedky bude investor čerpať z Európskej únie, len do prekládky trate pri Liptovskom Mikuláši sa predpokladá investícia vo výške 600 miliónov eur bez dane.
     

    Krok späť naspäť