Liptovský Mikuláš
  • Polsky
  • English
  • Slovensky
  • Liptovský Mikuláš - erb mesta
    Pohľady z mesta Liptovsky Mikulas

    Oznamy

    Vážení občania,
    v tejto časti webovej stránky nájdete informácie o dianí v meste , tlačové správy, všeobecné informácie z mestského úradu a informácie o verejnom obstarávaní.



    Typ správy:

    Odborníci sa zhodli, most teraz vynechať nemôžu

    16.07.2015
    Most cez rieku Váh v predĺžení Belopotockého ulice v súčasnosti Železnice SR z projektu nevylúčia. Vyplynulo to z verejného stretnutia zástupcov Železníc SR, projekčnej spoločnosti Reming Consult a predstaviteľov radnice s obyvateľmi mesta Liptovský Mikuláš.
       „Áno, ten most je možné postaviť na niekoľkých miestach, ale sme v čase, keď to potrebujeme začať hneď realizovať, aby sme výstavbu ukončili v roku 2020, pretože v roku 2020 musíme dočerpať eurofondy,“ vysvetlil obyvateľom Jozef Tvrdoň z odboru investorského zo Železníc SR, ktoré sú investorom modernizácie železnice a dodal, že v súčasnej dobe uvažovať o akýchkoľvek zmenách projektu modernizácie železnice je neskoro. „Je potrebné počkať na štúdiu realizovateľnosti, ktorá je jednou z podmienok pre čerpanie financií na projekt z eurofondov a mala by byť vypracovaná v priebehu septembra 2015. Dovtedy by všetky aktivity týkajúce sa zmien v projekte mohli samotný projekt ohroziť,“ dovysvetlil primátor mesta Liptovský Mikuláš Ján Blcháč. 
       Obyvatelia navrhovali počas stretnutia s investorom a projektantom ako jednu z možností riešenia ich nespokojnosti s výstavbou mosta na Belopotockého ulici postaviť most niekde inde. „Ak začneme teraz špekulovať nad iným mostom na inom mieste, ja sa pýtam, kto zaplatí škody projektantovi? Železnice musia urobiť s projektantom dodatok, aby vyprojektoval nový most, nové inžinierske siete, kúpili sme nejaké pozemky, kto zaplatí škodu z tých pozemkov? A následne, keď vyprojektujeme most niekde inde, za pol roka sa tu stretneme zasa s inými občanmi, ktorí budú chcieť opäť most inde,“ polemizoval Jozef Tvrdoň počas stretnutia.
    Primátora zaviazalo uznesenie mestského zastupiteľstva rokovať so železnicami o optimalizácii dopravných spojení budúcej železničnej a autobusovej dopravy s mestom. „Po začatí stavby budem rokovať so železnicami. Aká bude však ich reakcia, zaručiť neviem,“ podotkol šéf radnice, na slová ktorého následne reagoval Jozef Tvrdoň. „Každá zmena v čase realizácie by mohla projekt ohroziť, pretože môže evokovať, že sme napríklad asi neférovo súťažili, že sme manipulovali s touto súťažou. Zrazu nebudeme stavať most, vzniknú otázky prečo sme pôvodne uvažovali s mostom a teraz nie, je preto ťažké teraz povedať, ako budeme reagovať,“ poznamenal.
       Celá etapa modernizácie trate v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry by mala stáť 1,8 miliardy eur. Niektorí Liptovskomikulášania však nesúhlasia so súčasným projektom, ktorý obsahuje aj premostenie rieky Váh. „My tento most realizujeme, pretože je tu väčšia vôľa, pretože sme dostali územné rozhodnutie a ja sa teda pýtam, kde ste boli, občania, keď sa robilo v roku 2009 územné rozhodnutie? Je možných sto variant riešení. Ale vy chcete od nás, aby sme stavbu za 600 miliónov, ktorú robíme už od roku 2006 zrazu zastavili a riešili most za 4 milióny. My sme investor a budeme stavať v zmysle stavebného povolenia,“ ukončil na stretnutí s nespokojnými obyvateľmi Tvrdoň. 
       Podľa zástupcu z projekčnej spoločnosti Reming Consult, a. s., ktorá projektovala modernizáciu železničnej trate na celom úseku Žilina – Košice, sa pri takejto stavbe nedá vyhovieť všetkým. „Nikdy sa nepodarí navrhnúť líniový projekt tak, aby boli spokojní všetci občania. Vždy sa to niekoho bytostne dotkne.“
       Stretnutie s približne 150 občanmi k modernizácii železnice inicioval primátor za posledný mesiac už druhýkrát. Na panelovej diskusii, v ktorej bol predstavený projekt investorom a projektantom sa zúčastnili aj zástupcovia spoločnosti Dopravoprojekt, ktorá robila odborný posudok k premosteniu rieky Váh mostom v predĺžení Belopotockého ulice. Posudok vyhodnotil most ako potrebný. 
    Záznam z verejného stretnutia k prerokovaniu modernizácie železničnej trate nájdete aj na mestskom facebooku (facebook.com/MestoLM).
     

    Krok späť naspäť

    Oznamy

    Typ správy:

    Odborníci sa zhodli, most teraz vynechať nemôžu

    16.07.2015
    Most cez rieku Váh v predĺžení Belopotockého ulice v súčasnosti Železnice SR z projektu nevylúčia. Vyplynulo to z verejného stretnutia zástupcov Železníc SR, projekčnej spoločnosti Reming Consult a predstaviteľov radnice s obyvateľmi mesta Liptovský Mikuláš.
       „Áno, ten most je možné postaviť na niekoľkých miestach, ale sme v čase, keď to potrebujeme začať hneď realizovať, aby sme výstavbu ukončili v roku 2020, pretože v roku 2020 musíme dočerpať eurofondy,“ vysvetlil obyvateľom Jozef Tvrdoň z odboru investorského zo Železníc SR, ktoré sú investorom modernizácie železnice a dodal, že v súčasnej dobe uvažovať o akýchkoľvek zmenách projektu modernizácie železnice je neskoro. „Je potrebné počkať na štúdiu realizovateľnosti, ktorá je jednou z podmienok pre čerpanie financií na projekt z eurofondov a mala by byť vypracovaná v priebehu septembra 2015. Dovtedy by všetky aktivity týkajúce sa zmien v projekte mohli samotný projekt ohroziť,“ dovysvetlil primátor mesta Liptovský Mikuláš Ján Blcháč. 
       Obyvatelia navrhovali počas stretnutia s investorom a projektantom ako jednu z možností riešenia ich nespokojnosti s výstavbou mosta na Belopotockého ulici postaviť most niekde inde. „Ak začneme teraz špekulovať nad iným mostom na inom mieste, ja sa pýtam, kto zaplatí škody projektantovi? Železnice musia urobiť s projektantom dodatok, aby vyprojektoval nový most, nové inžinierske siete, kúpili sme nejaké pozemky, kto zaplatí škodu z tých pozemkov? A následne, keď vyprojektujeme most niekde inde, za pol roka sa tu stretneme zasa s inými občanmi, ktorí budú chcieť opäť most inde,“ polemizoval Jozef Tvrdoň počas stretnutia.
    Primátora zaviazalo uznesenie mestského zastupiteľstva rokovať so železnicami o optimalizácii dopravných spojení budúcej železničnej a autobusovej dopravy s mestom. „Po začatí stavby budem rokovať so železnicami. Aká bude však ich reakcia, zaručiť neviem,“ podotkol šéf radnice, na slová ktorého následne reagoval Jozef Tvrdoň. „Každá zmena v čase realizácie by mohla projekt ohroziť, pretože môže evokovať, že sme napríklad asi neférovo súťažili, že sme manipulovali s touto súťažou. Zrazu nebudeme stavať most, vzniknú otázky prečo sme pôvodne uvažovali s mostom a teraz nie, je preto ťažké teraz povedať, ako budeme reagovať,“ poznamenal.
       Celá etapa modernizácie trate v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry by mala stáť 1,8 miliardy eur. Niektorí Liptovskomikulášania však nesúhlasia so súčasným projektom, ktorý obsahuje aj premostenie rieky Váh. „My tento most realizujeme, pretože je tu väčšia vôľa, pretože sme dostali územné rozhodnutie a ja sa teda pýtam, kde ste boli, občania, keď sa robilo v roku 2009 územné rozhodnutie? Je možných sto variant riešení. Ale vy chcete od nás, aby sme stavbu za 600 miliónov, ktorú robíme už od roku 2006 zrazu zastavili a riešili most za 4 milióny. My sme investor a budeme stavať v zmysle stavebného povolenia,“ ukončil na stretnutí s nespokojnými obyvateľmi Tvrdoň. 
       Podľa zástupcu z projekčnej spoločnosti Reming Consult, a. s., ktorá projektovala modernizáciu železničnej trate na celom úseku Žilina – Košice, sa pri takejto stavbe nedá vyhovieť všetkým. „Nikdy sa nepodarí navrhnúť líniový projekt tak, aby boli spokojní všetci občania. Vždy sa to niekoho bytostne dotkne.“
       Stretnutie s približne 150 občanmi k modernizácii železnice inicioval primátor za posledný mesiac už druhýkrát. Na panelovej diskusii, v ktorej bol predstavený projekt investorom a projektantom sa zúčastnili aj zástupcovia spoločnosti Dopravoprojekt, ktorá robila odborný posudok k premosteniu rieky Váh mostom v predĺžení Belopotockého ulice. Posudok vyhodnotil most ako potrebný. 
    Záznam z verejného stretnutia k prerokovaniu modernizácie železničnej trate nájdete aj na mestskom facebooku (facebook.com/MestoLM).
     

    Krok späť naspäť