Liptovský Mikuláš
    Pohľady z mesta Liptovsky Mikulas

Z Liptovského Mikuláša do Závažnej Poruby a späť

Závažná Poruba, Nízke Tatry

Trasa: Liptovský Mikuláš – Ploštín – Iľanovo – Závažná Poruba – Liptovský Mikuláš
    Celková dĺžka: 20 km
    Povrch: asfalt
    Stručný popis: Trasa vedie cez okolité dediny - Ploštín - Iľanovo - Závažná Poruba. Odmenou za namáhavé stúpanie je opäť podmanivý výhľad na mesto ipanorámu Tatier.

Popis trasy: Keď sa z centra mesta vydáte smerom na juhovýchod, dostanete sa až k mostu cez rieku Váh. Prejdite ho a pokračujte cestou popod diaľnicu. Po ľavej strane budete míňať Areál vodného slalomu. Odporúčame vám nejsť priamo do Ploštína, ale radšej odbočiť smerom na Demänovú. Cesta vedie pozdĺž diaľnice okolo poľnohospodárskeho areálu. Prvou odbočkou doľava pokračujte do kopca. Na vŕšku mierneho stúpania vás čakajú nielen úplne prozaické objekty vodojemu, ale aj jeden z najkrajších pohľadov na panorámu mesta a Západných Tatier. Pokračujte smerom do Ploštína a odtiaľ krátkym strmým stúpaním na východ – do Iľanova. V dedine sa spustite dolu kopcom na hlavnú cestu. Cesta vpravo vedie do Iľanovskej doliny. Ak máte chuť a dostatok síl, vybehnite do doliny a vráťte sa rovnakou trasou. Pôvodná trasa pokračuje asi 500m dole dedinou. Odbočte doprava a dlhým miernym stúpaním pokračujte smerom na Závažnú Porubu. Odmenou za namáhavé stúpanie je opäť podmanivý výhľad na mesto a panorámu Tatier. Klesaním sa dostanete do Závažnej Poruby.
    Variant: Z Iľanova do Závažnej Poruby nepôjdete asfaltovou cestou, ale sa na hornom konci Iľanova (smerom ku chate Nezábudka) napojíte na bežecké trate. Sú to fyzicky aj technicky náročné stúpania a zjazdy s lesnými úsekmi. Ak máte dostatok síl, môžete v Závažnej Porube pokračovať smerom hore ku chate Opalisko alebo k hotelu Energetik na konci doliny. Okolo hotela vedie lesná cesta, ktorou sa dostanete až do Liptovského Jána . Druhou možnosťou, ako prejsť zo Závažnej Poruby do Liptovského Jána, je menej náročná trasa okolo poľnohospodárskeho družstva. Obe cesty sú zjazdné len za sucha. Zo Závažnej Poruby sa spustite smerom dole. Hlavná cesta vás ponad diaľnicu a cez mestskú časť Okoličné privedie späť do centra Liptovského Mikuláša.

Počas trasy môžete navštíviť:
    Dom Milana Rúfusa (6 km)
    Múzeum L. Mattyasovszkého (mestská časť Okoličné)

Dom Milana Rúfusa, Závažná Poruba Kostol sv. Petra z Alcantary Kostol sv. Petra z Alcantary

Poludnica

Share |

Z Liptovského Mikuláša do Závažnej Poruby a späť

Závažná Poruba, Nízke Tatry

Celková dĺžka: 20 km
    Povrch: asfalt

Počas trasy môžete navštíviť:
    Dom Milana Rúfusa (6 km)
    Múzeum L. Mattyasovszkého (mestská časť Okoličné)